Ägglossning

Jag mätte morgon och kväll i ca 2 veckor. Började tvivla på om jag skulle få någon ägglossning alls pga all stress.
Hade tidigare läst om en annan som inte fick någon ägglossning.

Tog testet som vanligt, satte mig vid datorn för att vänta på att tiden skulle gå. Ni vet ju att tiden kan rinna iväg -å det gjorde den. Istället för att kollla läget lite snabbt under 10 minuter, hade det gått 30 minuter. Sprang in på toan för att kolla testet. Det var stendött.... (använder digitalt) Skit också, hade bara ett test kvar. Funderade på om jag skulle ta den på lunchen. Äh, jag hällde i mig massa vatten. Sedan var det bara att sätta sig på toan och tvinga fram några droppar. Var ju tvungen att göra morgontestet eftersom vi hade missat på kvällen.

Sagt och gjort. Hann precis få ur mig dropparna och gör testet innan det var dags att åka till jobbet. Medans jag väntatde på svaret plockade jag ihop det sista innan jag skulle dra. Sprang in på toan för att få ett säkrat svar...

Allt stannade upp, jag var tvungen att kolla igen. Det var en :) gubbe! Skickade iväg ett sms till gubben som var på jobbet, ringde vänner för att fråga hur vi skulle göra eftersom kliniken inte hade öppnat än. Fick rådet att sätta oss i bilen, åka & ringa på vägen ner.
Var tvungen att åka in till jobbet, ställa in några möten som jag hade under dagen. Som tur var bara 2 och dem kunde jag ta nästkommande dag. Stängde av telefonen "pga sjukdom", mailade chefen för kännedom att jag fått en återbudstid & inte visste hur lång tid det skulle ta. Så jag tog en semesterdag.... Vita lögner måste man få ta ibland. Vill inte att alla ska ha med mitt privatliv & göra.

Åkte hem, fixade det som behövdes. Sedan åkte vi. Efter ca en timme i bilen hade kliniken öppnat -10:00, jag ringde och fick 3 olika alternativ på tider -11:30, 14:15, 17:00. Den första var helt omöjlig, den andra kanske vi kunde hinna till. Den tredje skulle funka, men då skulle vi komma hem så sent på kvällen. Så vi valde att chansa på 14:15. Med "lite" för hög hastighet kom vi till Öresundsbron vid 13-tiden.

Väl i Köpenhamn kändes det inte alls som jag trodde utifrån kartan jag memorerat. Så vi fick sätta på GPS:en. Hade bara lite batteri i den eftersom säkringen i bilen hade gått. Det kändes som den lurade runt oss på diverse gator. Bad oss göra U-svängar i stora korsningar mm. Våran största skräck var att batteriet skulle dö, vi hade ju ingen aning om vart vi var. Efter många svängar hit & dit kom vi äntligen fram till rätt gata. Nu gällde det bara att hitta en parkering. Vi ställde oss i en gul ruta precis utanför kliniken. Insåga att det var för bra för att vara sant att vi fick en parkering på en gång, så jag frågade en herre som stod på gatan om man kunde stå där -han trodde inte det. Så jag fortsatte lite fram & ställde mig, var fortfarande lite tveksam eftersom det inte fanns ngt som sa att min fick parkera där. Vi kollade efter skyltar eller P-automater, precis då fick vi syn på en skylt som visade   P->. Det var ett P-hus under parken -kostade ca 80:-, men det var det värt. Övervakat av både kamera & personal + säkrat från P-bot ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0